یک روش عالی برای موفقیت
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید سلام و احترام خدمت شما عزیزان بازدید کننده! با اظهار سپاس از بازدید تان، لطفاً برای هرچه بهتر شدن وبلاگ من، مرا از نظرات، پیشنهادات و انتقادات سالم تان بهره مند سازید. تشکر کامران kamran.8194@yahoo.com



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 149
بازدید دیروز : 5
بازدید هفته : 154
بازدید ماه : 520
بازدید کل : 248325
تعداد مطالب : 128
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه

اسما خداوند متعال %

« ارسال برای دوستان »
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by ParsTools
لطفاً این صفحه را با دوستان تان به اشتراک بگذارید 32 کلمه

Speed test

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ این صفحه را به اشتراک بگذارید
بهارســـــــــــــــــــــــتان
علمی، فرهنگی، اسلامی، تفریحی، ورزشی
یک شنبه 21 فروردين 1390برچسب:, :: 15:22 ::  نويسنده : کامران

برنامه ریزی قبلی مناسب مانع عملکردضعیف می شود.

همیشه کارها را براساس لیست تهیه شده انجام دهید .هنگامی که کاری جدیدی پیش می آید قبل از آنکه دست به انجام آن بزنید آن را به لست اضافه کنید.

لیست کارهای روز بعدرا شب قبل از آن وپس ازتمام شدن کارروزانه تهیه کنید .ابتدأ  کارهایی را که هنوز تمام نکرده اید وسپس کارهایی راکه باید روز بعد انجام دهید وارد لیست کنید.

هنگامی که لیست کارهایتان راشب قبل آماده می کنید ذهن ناخودآگاه شما تمام مدت شب که درخواب هستید روی این لیست کارمی کند واغلب مواقع هنگامی که ازخواب بیدار می شوید ایده هایی دارید که با استفاده ازآنها می توانید کارهایتان رابهتروسریع ترازآنچه درابتدأ تصورمی کردید انجام دهید.

شما برای هد ف های متفاوت خود نیاز به لیست های مختلف دارید.

اول ازهمه به یک لیست اصلی نیازدارید که در آن همه کارهایی راکه فکرمی کنید می خواهید درآینده دور یانزدیک انجام دهید یادداشت کنید .این لیست برای آن است که هرایده جد یدی که به ذهنتان می رسد وهرمسوولیت تازه ای راپیدا می کنید .بعداً می توانید مواردی راکه درآن وارد کرده اید مرتب ومنظم کنید.

به یک لیست ماهانه نیا ز دارید که آن را در پایا ن هرماه برای ماه آینده تهیه وتنظیم می کنید دراین لیست بعضی ازمواردی راکه درلیست اصلی درج کرده اید وارد می کنید.

باید یک لیست هفتگی داشته باشید که درآن تمام هفته رااز قبل برنامه ریزی کنید.این لیست همانطور که درطول هفته مشغول انجام امورجاری هستید تکمیل می شود.

باید کارها ووظا یف روزانه رامشخص نموده وآنها را ازلیست های ماهانه وهفتگی به لیست روزانه خود منتقل کنید .این موارد فعالیت های معینی هستند که باید درروزآینده به آنها بپردازید.

درطول روزهمانطور که پیش می روید درلیست روزانه کنارفعالیت هایی که به اتمام می رسانید تیک / بزنید.

روی کاغذ فکرکنید !همیشه ازروی لیست کارکنید .به این ترتیب حتا خودتان هم متعجب خواهید شد که چقدر کارایی تان بیشترشده است وچقدرراحت ترمی توانید قورباغه راقورت بدهید.

افراد موفق درمورد آینده خود جهت گیری روشنی دارند .آنها درباره پنج ،ده وبیست سال آینده فکرمی کنند انتخاب ها ورفتارهای خودرادرزمان حال موردتجزیه وتحلیل قرارمی دهند تابا آینده ای که دردرازمدت خواهان آن هستندهماهنگ باشد.

پیش ازهرکاری ازخودتان بپرسید:انجام دادن یا ندادن این کار چه تاثیراتی بلندمد تی برزنده گی من خواهد داشت؟

هرچه اهداف شما روشن ترباشد تاثیری بیشتری روی کارهایی که در زمان حال مشغول انجام آنها هستیدخواهد

گذاشت .

افرادموفق کسانی هستند که آماده اند تا لذت ها ی کوتاه مدت را به تعویق بیاندازندوباکاروتلاش نتایج بسیار ارزشمند ی رادرآینده به دست آورند .برعکس افرادناموفق بیشتر به خوشی هاولذت ها ی کوتا ه مدت وآنی فکرمیکنند وبه آینده خود بسیا رکم توجه اند.

 

روش الف ، ب، پ، ت، ث را مدام بکارگیرید .

نخستین قانون موفقیت تمرکز است .یعنی همه نیروهای خودرا روی یک نقطه متمرکز کنید .مستقیماً به سراغ همان نقطه بروید وبه چپ وراست منحرف نشوید.

برای شروع کارباید لیستی ازتمام کارهایی که باید درروز آینده انجام دهید تهیه کنید .روی کاغذ فکرکنید.

آنگاه قبل ازآنکه شروع بکارکنید .کنارهریک ازمواردی که درلیست خودنوشته اید یکی ازحروف الف ،ب،پ،ت،ث رابنویسید.

همین الان لیست کارهای خودرا مرورکنید کاری ((الف))

خودرا انتخاب کنید وتا آنراتمام نکرده اید ابداً بکاری دیگری دست نزنید.پس ازآنکه اهداف اصلی تانرامشخص کردید قدم بعدی نمره دادن ،ازیک تاده ،به نحوی فعالیت های خوددررسیدن به هرکدام ازاین اهداف است .درکدام زمینه قوی ترودرکدام زمینه ضعیف ترهستید؟ درموردکدام یک ازاهداف نتایج عالی بدست آورده اید ودرموردکدام یک عملکرد ضعیفی داشته اید ؟

دراین مورد قانونی وجود دارد : هدفی که درآن ضعیف ترین عملکرد راداشته اید همان جایی است که باید شما سایرتوانایی ها ومهارت های خود را به کارگیرید.

یکی ازمهمترین پرسش هایی که همیشه باید ازخود تان بپرسید وبه آن جواب بدهید این است : چه مهارتی است که اگرمن درآن عالی باشم بیشترین تاثیرمثبت راروی کاریا شغل من می گذارد؟یا نه ؟

چیزی مایه خوشحالی است این است که تمامی مهارت های کاری قابل یادگیری است .وقتی فرد دیگری دریکی ازمهارت های اصلی عملکردعالی دارد معنی اش این است که شما هم اگربخواهید می توانید درآن زمینه عالی باشید.

یکی ازسریع ترین وبهترین راه ها برای ازبین بردن تنبلی وانجام سریع ترکارها این است که درحوزه های اصلی کارتان عملکرد عالی داشته باشید .این مهمترین کاری است که میتوانید درزندگی حرفه ای خودانجام دهید.

برای آنکه بتوانید روی مهمترین کارهایتان تمرکز کنید وآنها را طبق برنامه به اتمام برسانید سه سوال وجوددارد:که میتوانید مرتباً ازخود بپرسید .سوال اول این است :مهمترین وباارزش ترین کارهای من کدام اند؟

این یکی ازمهمترین پرسش هایی است که باید ازخود بپرسید وبه آن پاسخ بدهید .مهمترین کارهایی که باید بکنید کدامند؟دومین سوالی که باید مرتب ازخودبپرسید این است :چه کاری است که اگرمن وفقط من خوب انجام بدهم تفاوت چشمگیری درزندگی وشغلم خواهد داشت؟

سومین سوالی که میتوانید ازخودتان بپرسید این است :

 

بهترین استفاده ای که میتوانم درحال حاضرازوقتم بکنم چیست؟ به بیان دیگربزرگترین قورباغه من درحال حاضرکدام است ؟

این پرسش ،کلید اصلی مدیریت زمان ،غلبه برتنبلی وتبدیل شدن به فردی بسیارفعال وسازنده است.

کارهای مهم رااول انجام دهید وکارهایی را که دراولویت نیستند اصلاً انجام ندهید.همانطور که گوته میگوید: کارهایی که ازهمه مهمترهستند هرگزنباید قربانی کارهای غیرضروری شوند.

هروز چند دقیقه درجایی که کسی مزاحمتان نشود راحت بنشینید وبدون استرس ونگرانی فقط به کارهای که باید انجام بدهید فکرکنید.

تقریباً هرباردرسکوت وتنهایی به ایده های جالبی می رسید که وقتی این ایده ها رابه کار بگیرید به میزان زیادی درکار خودصرفه جویی خواهید کرد.با این کار،اغلب پیشرفت ها وموفقیت هایی راتجربه خواهید کرد که مسیرزندگی وشغل تانرا به کلی دگرگون می کند.

طوری رفتار کنید که انگار واقعاً شخصیتی کارآمد ،موثر وموفق هستید .آن وقت اولین موردکاری رابه دست بگیرید وبه خودتان بگویید   (( خوب کاررا شروع می کنم )).وباکاردرگیرشوید وپس ازآنکه کارراشروع کردیدهمچنان ادامه بدهید تاآنرا به پایان برسانید.

 

همیشه یک شاگرد باقی بمانید .

یکی از دلایل اصلی تنبلی وبه تعویق انداختن یکی ازکارهای اصلی ،احساس عدم صلاحیت ،عدم اعتماد به نفس ویا عدم توانایی در انجام آن کاراست .احساس ضعف یاکمبود دررسیدن به یکی ازهدف های اصلی زنده گی تان کافی است تا شما را از شروع کاربازدارد.

اجازه ندهید که ضغف یا عدم توانایی در هر کدام کارها ووظایف اصلی تان شما را ازپیشرفت باز دارد.درکاروتجارت همه چیز را می شود یاد گرفت .

هرچیزی را که دیگران یاد گرفته اند شما هم میتوانید یاد بگیرید.

هر روز حداقل یک ساعت در زمینه حرفه ای خودتان مطالعه داشته باشید .صبح ها کمی زودتر از خواب بیدار شوید وبه مدت 30 تا 60 دقیقه به مطالعه کتاب یا مجله ای بپردازید که اطلاعات موجود در آن به شما کمک می کند تا درحرفه خود کارایی بیشترداشته باشد.در هر سیمینار یا هر دوره آموزشی که به شما کمک می کند تادرمهارت ها ی اصلی وکلیدی کارتان پیشرفت کنید وبهروزباشید شرکت کنید .

در کنگره ها وجلساتی که به تخصص یا حرفه شما مربوط میشود شرکت کنید .به کارگاه ها ونشست ها بروید.جلوبنشینیدویاداشت بردارید.نوارهای ضبط شده جلساتی راکه درآن شرکت کرده اید بخرید .برای آنکه یکی از مطلع ترین وماهرترین افراد حرفه کاری خود باشید وقت صرف کنید.

استعداد ها ی منحصر به فرد خودرا تقویت کنید.

کارخود تانرا انجام دهید ، اما نه فقط در وظیفه بلکه اندکی بیشتر وازروی سخاوت .همین مقدار اندک به اندازه تمام کار ارزش دارد.

شما انسان منحصر به فردی هستید .در وجود شما استعداد ها وتوانایی هایی وجود دارد که شما را ازهر انسان دیگری که تاکنون به دنیا آمده است متمایز می کند .قورباغه هایی هست که فقط شما میتوانید بخورید یا خوردنشان را یاد بیگیرید تا یکی از مهم ترین افراد نسل خود تبدیل شوید .

از دید گاه گرد ش نقد ینگی ، باارزش ترین  امتیازی که یک نفر میتواند داشته باشد توانایی کسب درآمد است .توانایی کسب درآمد این مکان رافراهم می سازد تا تنها با به کار گیری دانش ومهارت خود در دنیای پیرامونتان سالیانه معادل ده ها هزار دلار به زندگی سرازیر کنید .این درواقع نتیجه توانایی شما در قورت دادن قورباغه های بخصوصی است که میتوانید سریع تر وبهتر از دیگران بخورید.

شما طوری طراحی شده اید که از کارهایی که می توانید در آن بهترین باشید بیشترین لذت را می برید .از کدامیک ازکارهایی که انجام می دهید بیشترین لذت می برید؟از خوردن چه قورباغه هایی بیشتر لذت می برید ؟ همین واقیعت که از بعضی کارها بیشتر لذت می برید نشان می دهد که در درون خود آماده گی این رادارید که در آن زمینه ازدیگران برترباشید.

تمام افکار خودرا روی کاری که دارید انجام می دهید متمرکز کنید .پرتو ها ی خورشید تا متمرکز نشوند نمی سوزاند.انسان ها ی موفق همیشه برای تجزیه وتحلیل عوامل محدود کننده ازاین پرسش آغاز می کنند :

چه ویژه گی درمن وجود دارد که مرا از پیشرفت باز می دارد ؟این افراد مسوولیت کامل اعمالشان را می پذیرند وبرای یافتن علت ونیز راه حل مشکلات شان به خودشان توجه می کنند وهم راه حل مشکلاتشان را در خود شان می جویند .

مدام ازخود تان بپرسید : چه عاملی است که می تواند سرعت پیشرفت راطوری تنطیم کند که من بتوانم به نتایجی برسم ؟ تعیین عامل محدود کننده روشن می کند که برای ازبین بردن آن باید از چه روشی استفاده کنید.

افرادی هم که توانایی متوسطی دارند می توانند کارهای بزرگ انجام دهند اگرهر بارتمام نیروی خودرابه طور خستگی ناپذیر روی یک چیز متمرکز کنند.

یک ضرب المثل قدیم انگلیسی است که می گوید:

یک متریک متر سخت است ولی یک سانت یک سانت مثل آب خوردن است .

یکی ازمهمترین روش های غلبه بر تنبلی این است که به جای آنکه به تمام کار عظیمی که در برابر تان قرار گرفته است فکرکنید ذهن خود را فقط روی همان قسمت از کارکه در حال انجام آن هستید متمرکز کنید.یکی از بهترین راه ها برای خوردن یک قورباغه بزرگ این است که هربار یک لقمه ازآن را بخورید.

کنفوسیوس می گوید: طی کردن راهی که هزار فرسنگ است با برداشتن یک قدم آغاز می شود .

این یکی از بهترین استراتیژی ها برای غلبه برتنبلی وانجام کار بیشتر درزمان کمتراست.

این نصیحت فوق العاده را به خاطر بسپارید:دربازی والیبال باید بپرید بالا تا توررا ببینید .

برای رسیدن به استقلال مالی باید هرماه مقداری ازپول خودرا پس انداز کنید وهر سال این رویه رادنبال کنید.برای برداشتن سلامتی وتناسب اندام همیشه کمی کمتربخورید وکمی بیشترورزش کنید واین کاررا هرروز وهرماه ادامه بدهید.

خود تانراتحت فشار بگذارید.

نخستین شرط لازم برای موفقیت این است که نیروهای جسمی وذهنی خودرا به طور پیوسته وخستگی ناپذیر

روی یک مسله متمرکزکنید.

کاری که باید بکنید این است که درخود تان این عادت را ایجادکنیدکه خودتانرا تحت فشار بگذارید ومنتظر نمانید تاکس دیگری بیاید واین کاررابرای شما بکند .باید خودتان قورباغه هایتان را انتخاب کنید وسپس آنها را به ترتیب اهمیت بخورید.

اعتبار واحترامی که فرد نزد خوددارد شما با کارهایی که در انجام آن موفق می شوید یا شکست می خورید اعتبارو احترامی را که نزدخودتان دارید بالا می برید یا پایین می آورید.

افراد موفق همواره برای بالا بردن کارایی شان خود را تحت فشار قرار می دهند .افراد ناموفق باید نظارت ورهبری شوند وتوسط دیگران تحت فشارقرار گیرند .

سعی کنید کاررا زودتر از مهلت مقررانجام دهید .

در مورد کارها یا پروژه ها ی بزرگ ،قبل ازشروع همه مراحل را لیست کنید .آنگاه تعیین کنید که برای انجام هرقسمت از کار چند دقیقه وساعت وقت لازم دارید.

مهمترین لوازم خوشبختی وبهره وری فردی حفظ وافزایش مداوم سطح انرژی است .بدن شما مانند ماشینی است که غذا ، آب واستراحت رامصرف می کند تاانرژی لازم برای انجام کارهای مهم زندگی وکارراتولید کند .هنگامی که کاملاً استراحت کرده اید می توانید دو،سه وحتی پنج برابرزمانی که خسته هستید کارهایتان راسروسامان بدهید.

یکی ازدلایل اصلی  تنبلی وسستی ، خستگی ویا شروع کردن کاردرهنگام خستگی است .دراین حالت مانند موتوراتومبیل که در هنگام صبح سرداست نمیتواند استارت شروع کاررا بزنید .

هروقت احساس خستگی زیاد می کنید وکارزیادی هست که باید انجام بدهید ووقت کمی هم دارید کاررا متوقف کنید وبخودتان بگویید : من نمیتوانم بیش از حد توانم کارکنم .گاهی اوقات بهترین استفاده ازوقت این است که زود عازم خانه شوید به رختخواب بروید وده ساعت متوالی بخوابید .این کار انرژی تان را کاملاً به شما برمی گرداند وروزبعد خواهید دانست دویا سه برابرکارکنید وکیفیت کارتان هم بسیا ربالاترازاین خواهد بود که نخوابید وتادیروقت به کارادامه دهید.

یکی از عاقلانه ترین کارهایی که شما میتوانید درطول هفته انجام بدهید این است که ساعت ده شب تلویزیون راخاموش کنید وبه رختخواب بروید .بعضی اوقات یک ساعت زودتر خوابیدن میتواند تمام زندگی رادچارتحول کند.

ازاین به بعد این برنامه را به کارببرید: هرهفته یک روز کامل کارنکنید .درطول روز ،چه پنجشنبه وجه جمعه ،چیزی نخوانید ،حتا نامه ،به فکرجبران کارهای عقب افتاده نباشید وبطورکلی ازانجام هرفعالیتی که میتواند ذهنتان رامجدداً شارژ کند بپردازید.این جمله واقعاً درست است که تنوع خستگی رابرطرف می کند.

 

درطول سال برای استراحت وایجاد نشاط وشادی به طور مرتب به تعطیلات بروید.هم تعطیلات آخر هفته وهم تعطیلات یک ویادوهفته ای .همیشه بعدازتعطیلات آخر هفته ویا تعطیلا ت طولانی تر کارایی بسیا ربالایی به دست خواهید آورد.

درطول هفته هرشب زود به رختخواب رفتن ، خواب بیشتر درآخر هفته وهرهفته یک روزکامل استراحت کردن تضمین می کند که انرژی بیشتری داشته باشید.بااین انرژی می توانید برسستی وتنبلی خود غلبه کنید وکارهای اصلی ومهم خودرا سریع تر وبهتر از زمانی که می خواستید بدون استراحت کافی به کاربپردازیدانجام دهید.

برای برخورداری وحفظ انرژی بالاعلاوه برداشتن خواب واستراحت کافی ،باید مراقب خوراک خودنیز باشید :روز ها رابایک صبحانه پروتین بالا،چربی پایین وکربوهیدرات پایین آغاز کنید.

برای ناهارسالاد ماهی یامرغ بخورید .ازخوراک های حاوی شکر،نمک وآرد سفید خودداری کنید .ازخوردن نوشابه ،آب نبات وشرینی پرهیزکنید.تغذیه شما باید مانند تغذیه یک قهرمان جهان قبل ازمسابقه باشد.زیرا بسیاری جنبه ها شرایط شماهم قبل ازشروع کارروزانه

مشابه یک قهرمان است .

 

باداشتن یک خوراک سبک وسالم ،ورزش مرتب واستراحت کافی بیشتر،بهتروآسان ترازقبل کارمی کنید واز کارخودرضایت بیشتری خواهید داشت.

درموقع شروع کارهرچقدر احساس بیشتری داشته باشید کمتردچار سستی وتنبلی می شوید وبیشترمشتاق خواهید بود که کارراتمام کنید وکارهای دیگری را شروع کنید.داشتن انرژی بالا برای کارایی بالاورضایت وموفقیت بیشتراجتناب پذیراست.

بالا ترین لذت ها در شوروشوقی است که انسان رابه ماجراجویی ها وپیروزی های بزرگ وفعالیت های خلاقه وادار می کند.باید اراده کنید که یک خوش بین به تمام عیاربشوید. باید تصمیم بگیرید که به تمام حرف ها ،عمل ها وعکس العمل ها ی افراد وشرایط پیرامون پاسخ های مثبت بدهید .شما نباید اجازه بدهید که مشکلات غیرقابل اجتناب وموانع زنده گی روزمره احساسات وروحیه شماراتحت تأثیر قراردهند وتضعیف کنند.میزان عزت نفس شما ،اینکه چقدر خودتان را دوست دارید وبه خودتان احترام می گذارید.تعیین کننده میزان انگیزه وپشتکار شماست .برای بالا بردن عزت نفس خود، باید مدام با خودتان گفتگوهای سازنده داشته باشید، مثلاً مرتب به خود تان بگویید.((من خودم رادوست دارم .من خودم رادوست دارم .)) تااینکه سرانجام آنچه رامی گویید باورکنید ومانند فردی رفتار کنید که ازتوانایی وکارایی بالا برخوردار است .

وقتی دیگران ازشما می پرسند حالتان چطوراست ؟))همیشه بگویید: ((عالی هستم )).مهم نیست که احساس واقعی شما درآن لحظه چیست ویادر زنده گی شما چه می گذرد .فقط اراده کنید که شاد وبا روحیه وخوش بینی باقی بمانید .می گویند که شما نباید هرگز مشکلات تان رابادیگران درمیان بگذارید زیرا هشتاد در صد مردم اصلاً به مشکلات شما اهمیت نمی دهند وبیست در صد بقیه ازاینکه بدانند شما برای این مشکل اهمیت قایل هستید به نوعی خوشحال می شوند.

بسیاری روانشناسان درپژوهش های خود به این نتیجه رسیده اند که ((خوش بینی )) مهم ترین ویژگی است که با استفاده ازآن می توانید خوشبختی وموفقیت شخصی وشغلی خود را افزایش دهید.ظاهراً افرادخوش بین سه ویژه گی رفتاری دارند که هرسه راازطریق تمرین وتکرارکسب کرده اند .این سه ویژه گی عبارتنداز:

اول اینکه : افرادخوش بین درهر شرایط وموقعیتی به دنبال نکات مثبت هستند.آنها صرف نظر از اینکه چه مشکلی پیش میآید ،به د نبال نکات مثبت وسود مند هستند وتعجبی هم ندارد که همیشه آن را پیدا می کنند.

 

 

دوم اینکه : افراد خوش بین درهر شکست یا مشکلی همیشه به دنبال گرفتن درس باارزشی هستند .آنها معتقد اند که ((مشکلات ما را متوقف نمی کنند بلکه به ما آموزش می دهند. )) به نظر آنها درهر شکست یا مانعی درس عبرتی باارزش وجود دارد که بااستفاده ازآن می توانند به پیشرفت بیشتری د ست پیدا کنند ومصمم هستند که این درس رابیآموزند .

سوم اینکه : افراد خوش بین همیشه برای هر مشکلی به دنبال راه حل هستند زبه هنگام به وجود آمدن مشکل ،به جای ناله وشکایت یا مقصر دانستن دیگران ،به دنبال راه حل می گردند وازخودشان سوالاتی ازاین قبیل می پرسند : (( راه حل چیست ؟ الان چه می توانیم بکنیم ؟ قدم بعدی چیست ؟))

ضمناً افرادی که برحسب عادت خوش بین ومثبت هستند مدام به هدف هایشان فکرمی کنند ودر مورد آن صحبت می کنند .آنها به جای گذشته وآنچه کرده اند، درمورد آینده وکارهایی که باید بکنند فکرمی کنند . به بیان دیگر،همیشه به جلونظردارند تا به عقب.

اگرمدام هدف هاو ایده هایتان رامجسم کنید ودرمورد آنها با خود تان گفتگو های مثبت داشته باشید .تمرکز بیشتری برهدف هایتان خواهید داشت .انرژی بیشتری برای انجام کارپیدا می کنید ،احساس اعتماد به نفس وخلاقیت بیشتری خواهید کردواحساس می کنید که قدرت وکنترل فردی تان نیز بیشترشده است .

ونهایتاً هرچه فردخوش بین تری باشید واحساس کنید که انگیزه بیشتری برای انجام کاردارید ، بیشتر مشتاق خواهید بود که کاررا شروع کنید ونیز بیشتر مصمم خواهید بود که به کار ادامه بدهید .

افکارتانرا کنترول کنید به خاطر داشته باشید که اکثراوقات همان می شود که به آن فکرمی کنید .فقط به چیز های فکرکنید ودرباره آ ن با خودتان گفتگوکنید که می خواهید داشته باشید نه چیز های که نمی خواهید .

به هیچ دلیلی دیگران را مقصرندانید وازآنها انتقاد نکنید .به جای آنکه به دنبال توجیه شکست های تان باشید اراده کنید که پیشرفت کنید .ذهن وانرژی تان راروی آنچه که می تواند به پیشرفت زنده گی شما کمک کند متمرکز کنید وآنگاه از آنچه پیش می آید شگفت زده خواهید شد.

مدام برای انجام وظایف وکارهای اصلی خودوقت ایجادکنید .هرروز برای انحام کارهای فردا برنامه ریزی کنید .چند کارکوچک راکه باید حتماً انجام شوندهمان اول  صبح انجام دهید .سپس بلافاصله به سراغ وظایف اصلی ومهم بروید وکارراتا به اتمام رساندن آنها ادامه دهید.

 

باید قورباعه هایی راکه کوچکترندویا کمترزشت هستند نخورید ودرعوص بزرگترین وزشترین قورباغه را قورت بدهید .ازهمین امروزتصمیم بگیرید که کارهای کم ارزش راانجام ندهید .اراده کنید که انجام کارهایی را که درپیشرفت زنده گی شما نقش مهمی ایفا نمی کنند به دیگران بسپارید وآنها راازبرنامه کارهای خود حذف کنید.خود راازشربچه قورباغه ها خلاص کنید وذهنتان راروی قورباغه های بزرگ متمرکز کنید.

قانون :میزان موفقیت شما را دراستفاده بهترازوقت وکنترول زنده گی فقط بستگی دارد به این که تا چه حد می توانید ازانجام کارهایی که در زنده گی شما از اهمیت کمتری برخوردار هستند دست بردارید.

یکی ازپرقدرت ترین کلمات در مدیریت زمان کلمه ((نه ))است .به هرکاری که استفاده بهینه از وقت وزنده گی تان نیست ((نه )) بگویید .این کلمه را زودبگویید وبیشترازآن استفاده کنید .واقیعت این است که ما وقتی برای ازتلف کردن نداریم .به طورعاقلانه ومنطقی ازانجام کارهایی که ازارزش کمی برخوردارند دست بکشید تاوقت بیشتری برای کارهایی داشته باشید که واقعاً می توانید روی زنده گی وشغل شما تأثیر مهمی دارد.

 

 

فعالیت های خارج ازمحل کارخودرا مرورکنید وببینید انجام چه کارهایی مهم نیستند .تماشای تلویزیون راحذف کنید ووقت آن را صرف خانواده مطالعه ، ورزش وانجام هر کاری که به پیشرفت زنده گی شما کمک می کند بکنید .اول سخت ترین کاررا انجام دهید.

هرچه بیشتر عمرمی کنم بیشتر اطمینان پیدا می کنم که تفاوت عمده انسانها ، تفاوت بین انسان ضعیف وقوی ،

بین انسان بزرگ وکوچک میزان توانایی یا اراده استوار وخلل نا پذیر آن ها ست .به این معنی که انسان قدرتمند هنگامی که هدفی رابرای خود مشخص می کند دوراه بیشتر پیش روندارد: یا مرگ یا پیروزی .

یکی ازراه های غلبه برسستی وتنبلی وانجام سریع تر وبیشتر کارها این است که اول از سخت ترین کارها شروع کنید .این همان (( قورباغه ا

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب